Monday, December 21, 2009

Tahukah Anda??

Terdapat sedikit misteri di mana Swarovski mempunyai dua warna kristal yang akan berubah warna bergantung kepada sumber cahaya yang menyinarinya. Dua warna kristal tersebut ialah Cantaloupe (540) dan Alexandrite (503).


CANTALOUPE


ALEXANDRITE
ALKISAH...

Lebih kurang setahun lalu, saya mengikat gelang kristal menggunakan kristal bikon warna Cantaloupe. Saya mengikatnya pada waktu siang di balcony rumah. Pada waktu itu kristal Cantaloupe tersebut berwarna kelabu cair (lebih cair dari Black Diamond).

Pada sebelah malamnya, saya ingin membungkus gelang-gelang kristal untuk diposkan kepada para pelanggan yang membuat tempahan. Puas saya mencari gelang kristal warna Cantaloupe tersebut tapi tak berjumpa. Apa yang saya temui ialah seutas gelang kristal yang sama designnya tetapi berwarna hijau cair (lebih cair dari Chrysolite). Saya membelek gelang kristal tersebut di bawah sinaran 'down light' berwarna 'warm white' (sama macam lampu kalimantang tapi cahayanya lebih redup). Saya jadi hairan dan tertanya-tanya dari mana datangnya gelang warna hijau cair tersebut, jadi saya tak jadi membungkusnya sebaliknya saya simpan gelang tersebut dalam kotak yang berasingan.

Keesokan harinya, saya buka kotak gelang yang saya simpan semalam. Macam tak percaya! Memang itulah gelang kristal berwarna kelabu cair yang saya cari semalam.

Kalau anda tak percaya, anda boleh mengujinya sendiri!...

ORDER FORM

Status
Name:
Email Address:
Contact No.
Delivery Address
Item(s)/Code/Price/Qty
Shipping Option

Copyright © 2008-2009 MENTARI DIAZ - Swarovski Mania - All Rights Reserved